lördag 23 juli 2011

Husmorsvåg


På sommaren brukar en husmorsvåg drabba mig. Jag tycker att det är trevligt att sylta och baka! Kanske hör det ihop med att det finns tid, att det är roligt att göra från grunden eller att det blir så gott till slut? Den här veckan har jag iallafall gjort både körsbärs- och hallonsylt. Just nu står en plåt med hallongrottor i ugnen.
Det talas mycket om att 80-talisterna vill tillbaka in i hemmen, det har blivit hippt att vara hemmafru. Man tror att det kanske beror på att världen blir allt otryggare och vi söker oss mot det kända. När jag igår gjorde sylt och samtidigt lyssnade på allt hemskt som hänt i Oslo så kände jag mig som skuren ur den bilden även om jag absolut inte har någon som helst strävan efter att bli hemmafru.
Nä nu ska kakorna ur ugnen...

Inga kommentarer: