lördag 6 augusti 2011

Sockerlådor

Idag har varit en mycket fin dag. Vi var först på auktion i lilla Munkedal. Inte supermycket att ha, men jag slog iallafall till på två sockerlådor. Det har jag velat ha länge så för mig var det ett fynd. Nu ska jag bara bestämma vad de ska vara till. Lurar på att göra hyllor av dem till esters rum, men vi får se.
På eftermiddagen hade vi fika med alla grannar i vårt område hos oss. Jag hade bakat lite, bland annat lavendeldrömmar efter tips av Lina. Det blev riktigt lyckat. Alla som var hemma kom och vi var ca 25 som mest. Kul!
Nu fiskar Kim makrill och jag hade sett fram emot en go stund på altanen i fina vädret, men en liten sömnvägrerska satte stopp för det. Får väl se när hon behagar somna.

1 kommentar:

Jutis sa...

Ahh, vilket fint auktionsfynd! Jag hade nog planterat lite i lådorna:) Du måste varit på samma auktion som min mamma då. Hon gick efter 10 minuter...