onsdag 19 oktober 2011

Jag vill så gärna

Det här med boende är inte lätt. Vi började liksom i fel ände. Spontanköpte ett sommarhus i Bovall utan att tänka efter vad vi ville göra senare. Nu har det på något vis blivit senare. Bovall vill vi ha kvar, det är helt fantastiskt på sommaren. Det innebär att det är svårt att låna mer pengar och då är vi hänvisade till hyreslägenhet. Det känns helt ok, men jag vill inte bo kvar där vi bor just nu. Min dröm är att bo i Jonsered. Där finns en hel del hyreslägenheter så det är inte helt en utopi, men ingen verkar vilja flytta från Jonsered. Inte om man bor i en större lgh än tvåa iallafall. Det bådar ju egentligen ganska gott, men för vår situation är det ju lite tufft. Att hitta en hyreslgh är inte helt lätt, det är boplats eller byte som gäller. Förra veckan hade vi lite häng på en stor fyra i Jonsered, trots att jag vet att man inte ska hoppas så är det klart att jag gör det och besvikelsen blir ju stor. Jag vill så gärna bo där och det är så frustrerande att inte kunna göra så mycket åt situationen.
Jag hade ju kunnat bredda mina vyer och inte välja bara ett ställe som jag kan tänka mig att bo på, men jag har länge tyckt att det är svårt med ställen i Göteborg. Åh behövde bara skriva av mig lite frustration.

Inga kommentarer: