tisdag 21 juni 2011

Midsommarcropsbidrag

Har hunnit göra tre bidrag till midsommarcropen på Svensk scrapbooking
En alterutmaing var att dekorera en jordgubbslåda med temat jordgubbar. Roligt tyckte jag så jag var "tvungen" att köpa en låda jordgubbar igår- De var förövrigt väldigt goda! :) Vår kompis Carl-Magnus älskar jordgubbar så jag kom att tänka på honom när jag gjorde asken. Det blev alltså C-M:s favoriter som ligger i lådan. Jag var tvungen att skynda mig att göra lådan så att jag kunde ta kort innan vi åt upp jordgubbarna :)

Korsordsutmaning som jag också tyckte var en rolig ide! Jag kämpade i går kväll med att göra korsordet. Använde mig av ett gratisprogram för att få ihop orden. Ritade sedan av det för jag ville ha det i ett annat format. Ville att det skulle bli ganska framträdande. Jag kan inte säga att det är den snyggaste lo jag gjort och jag hade nog egentligen en annan bild i huvudet, men ibland så kommer det inte ut rätt.


Denna utmaning handlade om att göra med tyg. Jag klippte till ganska många vimplar igår som jag ska sy till Esters 1-årskalas. Då passade jag på att klippa några små med till denna Lo. Vi hade ju 1-årskals med föräldragruppen i lördags, jättemysigt! Vi var i Bovall, lekte, åkte båt och hade det allmänt bra! Jag har liftat mig själv på denna lo, gjorde en liknande som handlade om Ester som inte är still en sekund.

Skrev ut en del foton igår så att jag har till cropen och de sista sidorna till albumet. Det är så mycket jag vill ha med! :)

1 kommentar:

Liola sa...

Snygga alster! Gillar korsordsLOn, kul idé. Funderade på hur jag skulle lösa den. Löser sig nog så att jag inte gör något till CCn alls...