torsdag 22 september 2011

Bubbligt

Blev inspirerad av mitt eget inlägg igår och satte mig vid pysselbordet. Scrapfabriken som förövrigt nog är min favoritaffär har som månadstävling att lifta en layout. Den heter bubblor och jag blev inspirerad att använda runda former.  Då blev det denna layout

Den svarta kanten har jag lagt till i fotoredigerings"programmet" Pixlr En sida på nätet där man kan redigera, håller på att lära mig och skulle nog kunna utveckla det mycket mer.

Jag undervisar i bild och denna termin har jag bestämt mig för att vi ska ge oss på Mangateckningar. Trodde att det skulle vara ganska lätt att hitta how-to på nätet, men det var svårare än jag trodde. Har letat runt på massa ställen länge nu, dessutom varit på biblioteket för att leta böcker. Det stod att de skulle vara inne, men hittade dem inte. Kanske ska göra ett försök till på stadsbiblioteket imorgon.

Inga kommentarer: