onsdag 21 september 2011

Rekordträffen

I lördags var det rekordträffen. Vi blev 154 personer till slut tror jag. Så inget rekord, men det kanske inte spelar så stor roll. Jag var mest där för att få pyssla alldeles ostört och länge :)
Det var några utmaningar som man kunde vara med på. Jag gjorde alla utom en, men för att vara ärlig så tycker jag nog att utmaningarna var ganska trista. De var inte inspirerade. Kanske har man blivit bortskämd med bra cybercropar. Har ju varit med på några i våras och de har varit väldigt roliga. Ett helt gäng LO:s och två kort blev det iallafall.
Här kommer några av dem:

Man skulle göra ett bidrag som utgick från Rosa bandet. Jag gjorde det helt enkelt rosa och med ett rosa band. Tycker att bilden är ganska rolig och känns väldigt somrig.

 En lo som jag gjorde ganska sent på dagen Är inte riktigt nöjd med den, men kan inte säga vad det är som inte stämmer.
 Dessa kort tog vi på ett-årsdagen. Det är min gamla klänning och mina gamla skor som Ester har på sig. Jag utgick från bokstäverna när jag gjorde Lo:n. Den blev ganska finstämd och inte precis min vanliga stil, men jag gillar den ändå. Det hade varit roligt att rota fram ett gammalt kort på mig i samma kläder.
 Denna LO var också med som utmaning. Det var en skiss. Hade inte kommit på att göra såhär annars men det blev bra. Det är det som är så bra med skisser. Det blir annat än vad man brukar göra.
Färgerna blev lite knasig på den här. Den går i mer rosa toner i verkligheten. Mycket Echo Park Country Drive på den här.

När jag kom hem från Rekordträffen möttes jag av en febrig liten tjej och ärvde snabbt den förkylningen så nu sitter jag här med täppt näsa och huvudvärk. Känns sådär roligt. Man blir liksom inte sugen på någonting när man mår såhär.

Jag avslutar med att rekommendera en blogg: http://tiauganda.blogspot.com  En god vän är nere i Uganda och gör praktik. De håller på med ett projekt som vänder sig till unga gravida tjejer. Väl värt att kolla in!

Inga kommentarer: