måndag 22 mars 2010

Härlig helg!

Det har varit en skön helg i Bovall. Vi åt lite räkor och tittade på TV på fredagen, jag var så trött så jag gick och la mig redan vid 22. Det har inte hänt på länge. Resulterade visserligen i att jag vaknade väldigt tidigt på lördagsmorgonen, men det kändes rätt ok.


Vi fick inte så himla mycket gjort på lördagen heller. Jag började sy på lapptäcket och vi hade en kompis som kom upp och hälsade på oss.


Jag ska fota filten för det blev ganska bra. Nu ska jag bara fundera ut hur jag ska gå vidare med qviltning och allt vad det heter.


Söndagen ägnades åt städning och skrapning av golvet. Vi fixade trägolven och såpade dem vita förra våren. Igår insåg vi att mellan springorna låg det både det ena och det andra. Antagligen 50 års skit för det såg ut som att man drog upp det stampade jordgolvet emellan plankorna. Det såg mycket fräschare ut när det var gjort iallafall. Nu ska vi såpa igen efter påsk så att golven blir lite vitare igen.

En bild så att man ser lite golv iallafall, men här är innan vi skrapade.

Idag fick jag två Ottobretidningar som jag hade beställt. Däri finns mönster på bodys, mössa, byxor och sånt som jag tänkt sy så nu kan jag börja så smått och försöka fundera ut hur jag ska göra. Det kommer nog att bli påsklovets stora projekt! Förövrigt är det bara 7 arbetsdagar kvar för mig innan påsklovet, jag längtar!

Inga kommentarer: