söndag 17 april 2011

Scrappiz påskcrop

Just nu pågår det en påskcrop hos Scrappiz. Jag har varit medlem där länge, men det var mycket länge sedan jag var inne. Cropar är ju dock alltid roligt så jag gjorde 3 bidrag idag. Det kommer säkert att bli fler för det var roliga utmaningar.


Denna utmaning var en skiss som jag följde ganska troget, som vanligt :) Man skulle ha något i tyg, metall och plast med på layoten. Jag tog en tygremsa, den i grönt, och satte i knappnålar. De fick då vara det i metall. Plast är dymoremsorna. Titeln är från en låt av Apopocalyptos eller nåt åt det hållet. Vi sjöng den mycket när jag var typ tonåring. Fin! Passade temat väl också. 


Nästa utmaning jag gjorde var att skapa monokromatiskt, alltså allt i samma färg, men olika nyanser. Jag valde turkos för det är just nu en av mina favoritfärger. Svartvitt foto för att det ska passa väl in. Jag gillar den här sortens upplägg. Dessutom bra att kunna använda spillpapper. Jag har alla mina papper färgsorterade, både de vanliga och spillpapper så det är lätt att hitta till en sådan här utmaning.



Denna utmaning skulle fokusera på journaling. Om man skriver för hand vanligtvis skulle man göra på datorn och vice versa. Dessutom skulle man göra på ett sätt som man inte brukade göra. Jag skrev alltså ut det för jag skriver alltid för hand annars. Skrev det dessutom så att jag kunde klippa ut det som moln. Brukar ju inte ha form på min journaling direkt så det var lite ovanligt, men det blev bra tycker jag. Kan jag absolut tänka mig att göra igen. Är inte världsnöjd med LO:n, men det är ok. Upplägget med att skära itu ett runt papper har jag liftat från någon som jag inte kommer ihåg vem det var.

Vi har haft en jättehärlig helg i Bovall. Fixat lite inför påsken då vi ska vara ett stort gäng däruppe.

Ester fick sitta en del i trädgården och upptäcka allt roligt som finns där!

Vi hade grillpremiär också. Pappa och mamma var hos oss och åt middag. Trevligt!

Inga kommentarer: