onsdag 11 maj 2011

2 alster till


Jag fick starta om datorn och nu hittade den de bilder som jag inte kunde lägga in förut. 
Denna utmaning handlade om att använda former på sin LO. Inte alltför svårt tycker jag. Gjorde en cirkel, rektangel är korten, blommor uppe, kvadrat på journalingkortet, hjärtan i mitten, stjärna över journalingen. LO:n handlar om vår babyrytmik som vi gått på under terminen. Det är två gånger kvar. Jag gillar vår fröken Kajsa, hon är väldigt trevlig. Förhoppningsvis kan vi fortsätta till hösten, men det beror lite på vilken dag det blir. 





Nästa utmaning var att inspireras från en annons. Egentligen var detta foto meningen till en annan utmaning, men så råkade jag skriva ut det på ett A4 och då fick det bli till denna utmaning istället. I annonsen är det en kvinna över hela så det var det jag inspirerades av.


Papprerna var från den serie som jag tyckte mittemellan om, men det blev bra här. Jag har klippt ut remsorna från en baksida av papprerna. De var gjorda i remsor. Jag gillar den turkosa färgen. 

Lilla Astrid var verkligen pytteliten. Ester har aldrig varit sådär liten, inte så länge vi har sett henne iallafall. Nu blev hon plötsligt väldigt stor! :) 


1 kommentar:

Anjena sa...

Hejhej! Vad kul att du tittade in hos mig! Jag gillar verkligen din "scrap-stil" och förstår att vi gillar ungefär samma saker. :-) inne på samma linje. OA är bästa tycker jag, men ännu har jag lyckats hålla mig i skinnet vad gäller senaste kollektionen. Ha det gott!