måndag 16 maj 2011

Tävling hos Scrapfabriken och ett feberbidrag

I helgen var vi i Bovall som sagt, men jag hann ändå scrappa 2 LO igår när vi hade kommit hem. Man får passa på när tid gives!.

Scrapfabriken är en nystartad butik i Uddevalla. Jag tycker att sortimentet ser väldigt lovande ut. Tänkte att jag skulle försöka åka förbi någon gång när vi åker till Bovall. De har iallafall sin första tävling och den handlar om att inspireras av deras header.
Jag gillade bokstäverna så jag plockade fram ett gammalt stämpelalfabet från Sassafrass. Det är jättefint, men jag gör ju inte så mycket kort längre. Dock går det ju alldeles utmärkt uppenbarligen att använda på LO:s med.


Som ni ser så valde jag att sätta en vit ram bakom allt också för att det var det i headern. Även knapparna på sidorna är inspirerade av headern. Fotot har legat ett bra tag, skönt att få gjort LO:n. Jag gjorde en liknande till Vilma för ett tag sedan. 

Gjorde även ett till bidrag till scrapfebern. Jag har nu gjort 8 st. 4 kvar om jag ska göra till alla. Denna gång var det en bingobricka. Man skulle fylla 2 rader. 


DSC 0015

Jag skulle ha med följande saker:
Bling- på solen
Fem mönstrade papper
Knappar
Journaling- i vita molnet
rub on- texten vårt lilla
cirkel-solen
swirls

Bling fanns med på båda mina rader så det blev 7 saker. Jag hade nog inte haft med knapparna eller swirlsen om det inte var för bingot, knapparna blev ju bra, men swirlsen är jag lite tveksam till. Kunde kanske gjort på något annat sätt, med bling eller nåt istället. Nåväl, nu blev det såhär. 

Idag blir det lunch med en kompis och ikväll ska vi på utflykt med scouterna till Slottsskogen. Hoppas på fint väder! 



Inga kommentarer: