tisdag 29 mars 2011

Bloggar

Jag följer en del bloggar ganska flitigt. Det går visserligen lite i perioder. Nu har jag precis hittat tillbaka. Både till att skriva själv, men också att läsa andras. Det är lite tudelat det där dock. Jag gillar att läsa bloggar, har alltid varit fascinerad av andras liv. Vad de gör, vad de gillar osv. Men ibland kan man också bli lite stressad och få prestationsångest av vad andra gör. Jag tänker då framför allt på heminredningsbloggar. Innan vi köpte vårt hus i Bovallstrand var jag inte jätteintresserad av inredning, visst jag ville ha det fint hemma, men när vi köpte Bovall så blev det liksom mer intressant. Jag har läst hur mycket som helst och följer fortfarande en del bloggar. De har det ju så jäkla snyggt hemma! Hur orkar de?
Jo jag fattar ju att man bara tar kort när det är nystädat och stajlat, annars hade det liksom inte funkat, men ändå! Jag vill så gärna titta på det för det är så mycket fint och man blir inspirerad, men samtidigt ser jag mig omkring och stör mig på allt i vår lägenhet. :) Nåväl, på den här bloggen lär väl ingen få någon ångest! :)

Det blev ett porslinsinköp idag. Jag hittade en djup tallrik från Rörstrand på Stadsmissionen. 20 pix tyckte jag var helt ok. Jag var även och handlade litegrann på Scrap och Hobby i Sävedalen som jag pratade om. Vet inte om jag kommer tillbaka dit. Tyckte att det var sådär. Inte prylar som var i min smak. De hade ganska mycket stämplar och annat bös så gillar man sånt ska man definitivt åka dit. För min del var det för lite fina papper. Jag gjorde en tur till Alingsås för ett tag sedan med Lina och där gjorde vi en mycket trevlig bekantskap i Pappersbiten Dit kommer vi igen!

Inga kommentarer: