måndag 21 mars 2011

Scrappad klocka

För ett tag sedan var vi på IKEA för att köpa lite smågrejor. Köpte då deras billigaste plastklocka för att sätta i Esters rum, nej inte för att hon är världens smartaste bebis som redan kan klockan, utan för att vi helt enkelt ska kunna se vad klockan är när vi supertrötta sitter där inne för att natta.
Den är ju billig klockan och därmed ganska trist. Jag fick en uppenbarelse när vi kommit hem att det nog skulle gå att byta ut urtavlan. Så Kim fick ta i lite så hoppade glaset av och det var bara att scrappa något trevligare


Jag har rosa CS underst, prickigt papper och sedan har jag skrivit ut foton att sätta på. Jag försökte tänka lite pedagogiskt med att sätta sovbilden vid sju. Då är det läggdags, men det hade också varit trevligt om hon sov då på morgonen ;) Siffrorna är Quickutz eller vad de heter nu för tiden och så blingstenar vid varje klockslag. Det blev fint på dagen, men tyvärr lite för mörkt för att kunna se vad klockan är på kvällen/natten. Får sätta självlysande pluppar på visarna kanske.


En väldigt dålig bild ser jag nu, men man ser iallafall vart klockan sitter. Under klockan är det en doptavla från Bettina design Hon gör superfina saker! Är dessutom väldigt trevlig och snabbt går det. 
Det ser väldigt rörigt ut ser jag, får göra något åt stringhyllan. Det har blivit väldigt många fler böcker än det var från början!

Inga kommentarer: